Super Late Post, ZALORA SHOP Closing Party

Digging old photos really affecting my writing mood, and this has a relevancy with cute food. Cupcakes!

February 2015, I was visiting ZALORA SHOP's last day opening as it was only a pop up store. It held at Kota Kasablanka Mall, South Jakarta, Indonesia. Other special things beside cupcakes and discount are lucky deep, DJ performance, and last chance to take some photos in front of ZALORA SHOP backdrop :p

Here are the cupcakes that I brag so much about...

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger


Capturing my favorite items from the Shop, all of them are ZALORA's private label for both men and women.

indonesia fashion blogger
It's white season, Ladies!

indonesia fashion blogger
The sweater will definitely support my boyish look

indonesia fashion blogger
Perfect pair to wear black mini dress

indonesia fashion blogger
Safe the best for the last, my most favorite item on the spot.


The store concept was focus on online shopping, people can come and try the available clothes or shoes but at the end, they should purchase all the stuffs online. Interesting right? I mean, we can check the fabric quality, color, leather, etc first then decide to buy it on the website.

This event will be held in Surabaya and Bandung soon, cant wait!


Thanks for reading!

xoxo

Adyllie

April, my Wedding

About a year a go..


indonesia fashion blogger


It was pretty damn fast, like a snap decision. We finally decided to get married on April 2014 because I just got a job in Jakarta, and our wedding planning was June. We think why don't speed it up? Such a giant leap, super nervous, but we finally together forever and ever and ever! (duuhh :p)

We only invited family and super close friends, no printed invitation, no Facebook invitation, it was just the closest ones. Don't get me wrong, we wanted to make it big but our budget and preparation says the opposite. But it doesn't really matter as long as everything run smoothly.

Where'd I get married? It was in Sundanese resto in Bandung, La Ponyo.

indonesia fashion blogger


indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger


And here are some snapshots from the make up process...

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger


I had to wake up early like at 4.00AM for this make up preparation. I'm happy with the result so far, looked natural and not so feminine. Mixed up with traditional Kebaya, my red hair, and my so-not-tall body, haha.

And finally, here are the wedding groom and bride!

indonesia fashion blogger
Pardon the stache on your left

indonesia fashion blogger

indonesia fashion blogger
Yoooohhhh!

The gold and tosca Kebaya really matched our wedding DAY :) Traditional Indonesian marriage doesn't look so bored and lame right?

- 120414 Ivan and Adyllie

Thanks for reading!

xoxo

Adyllie

he's not just a little pup

milo,
adalah mini pom kecil yang ga pernah gw bayangin bakal bisa kebeli. yaaa jenis mini pomeranian kan emang mahal banget, dan kalo dipikir-pikir mending duitnya dipake buat beli hal lain yang lebih berguna. gatau kenapa itu ibu mau ngelepas milo dengan harga yg ga masuk di akal.
mungkin karna kita udah berjodoh ya mi? :)

milo kecil ku terus beranjak dewasa, bulu kamu makin indah sayang. jadi makin centil aja kamu kalo diajak jalan-jalan ke mall dan digodain ama cewe ato tante girang. emang kamu pom yang ganteng banget kok ;P

sayang banget ya mi, semenjak kita udah ga kos kita jadi ga bisa tidur bareng lagi. dan kehidupan kamu berubah 180 derajat dari anjing rumahan yang super diperhatiin jadi anjing loteng yang selalu kepanasan kalo lagi panas terik, super kedinginan kalo lagi ujan angin. dan entah apa lagi yang terjadi kalo gw denger dia nangis-nangis di atas loteng. sakit rasanya, but yaa. ga bisa berbuat apa-apa juga. biar gimana pun keluarga gw emang keluarga yang agamis.

kamu selalu ngasih hal positif mi, termasuk miracle yang kita alamin bareng. entah ada angin apa the stranger one help us waktu kita lagi bener-bener urgent di ujung tanduk. thanks to allah who gave that miracle.

ily mi, ily so much :)

Thanks for reading!

xoxo

Adyllie

Puisi BJ Habibie untuk Almarhum Istrinya

Sebenarnya ini bukan tentang kematianmu,bukan itu.
Karena,aku tahu bahwa semua yang ada pasti menjadi tiada pada akhirnya,
dan kematian adalah sesuatu yang pasti,dan kali ini adalah giliranmu untuk pergi,aku sangat tahu itu.

Tapi yang membuatku tersentak sedemikian hebat adalah kenyataan bahwa kematian benar-benar dapat memutuskan kebahagiaan dalam diri seseorang,sekejap saja, lalu rasanya mampu membuatku menjadi nelangsa setengah mati,hatiku seperti tak di tempatnya,dan tubuhku serasa kosong melompong,

Kau tahu sayang,rasanya seperti angin yang tiba-tiba hilang berganti kemarau gersang.

Pada airmata yang jatuh kali ini,aku selipkan salam perpisahan panjang, pada kesetiaan yang telah kau ukir,pada kenangan pahit manis selama kau ada,aku bukan hendak megeluh,tapi rasanya terlalu sebentar kau disini,

Mereka mengira aku lah kekasih yang baik bagimu sayang,tanpa mereka sadari, bahwa kaulah yang menjadikan aku kekasih yang baik.

mana mungkin aku setia padahal memang kecenderunganku adalah mendua, tapi kau ajarkan aku kesetiaan, sehingga aku setia, kau ajarkan aku arti cinta, sehingga aku mampu mencintaimu seperti ini.

Selamat jalan,Kau dari-Nya,dan kembali pada-Nya,kau dulu tiada untukku,dan sekarang kembali tiada.selamat jalan sayang,cahaya mataku,penyejuk jiwaku,selamat jalan,calon bidadari surgaku

BJ.HABIBIE

Thanks for reading!

xoxo

Adyllie

Popular Posts

Instagram